Hieronder vind je antwoord op verschillende vragen die mij regelmatig gesteld worden:

  1. Wat is de actuele wachttijd om een traject te starten/voor een (individuele) familieopstelling?
  2. Wat is het verschil tussen een onvergoed en een vergoed traject? En Wat zijn de voorwaarden waaraan voldaan dient te worden om een vergoed traject te starten?
  3. Hoe annuleer ik een afspraak?

1. Actuele wachttijden

De actuele wachttijd voor het opstarten van een:

  • Online traject vergoed/niet vergoed: circa 1 maand.
  • Vergoed individueel traject: circa 4-5 maanden.
  • Onvergoed individueel traject: circa 2-3 maanden
  • Relatietherapie: circa 2-3 maanden
  • (individuele) familieopstelling: circa 2-3 weken
  • Familieopstelling in groep: circa 3-4 weken (klik hier voor data en beschikbaarheid).

2. Verschil vergoed en onvergoed traject.

Een vergoed traject houdt in dat de intake en sessies vergoed worden door de zorgverzekering. Individuele behandelingen worden (helaas) niet altijd vergoed door de zorgverzekeraar. Er moet voldaan worden aan enkele eisen:

  • Er dient sprake te zijn van een geldige verwijsbrief van de huisarts. Let op: er zijn veel hulpvragen die helaas niet worden vergoed door de zorgverzekering, ook leidt een verwijsbrief van de huisarts niet per definitie tot een vergoed zorgtraject. Informeer bij jouw zorgverzekeraar als je hier meer informatie over zou willen ontvangen. 
  • Er dient sprake te zijn van een officiĆ«le DSM diagnose die vergoed wordt (niet alle DSM diagnoses worden vergoed). Of er sprake is van een DSM diagnose, onderzoek ik binnen de intake. De uitkomsten hiervan bespreek ik direct met je na de intake. 
  • Jouw zorgverzekeraar dient een contract te hebben met Caredate. Dit is een partner waarmee ik samenwerk en via wie al mijn vergoede zorgtrajecten vallen. Voor al jouw vragen over wat er wel en niet vergoed wordt bij jouw specifieke zorgverzekeraar kan je contact met Caredate opnemen (www.caredate.nl). Zij kunnen al jouw vragen hierover tot in detail beantwoorden.

Indien er sprake is van vergoede zorg werk ik vanuit de Basis GGZ. Werken vanuit de Basis GGZ houdt in dat een vergoed traject kortdurend is (max 10-15 sessies). Indien je na dit vergoede traject sessies bij mij wil blijven volgen dan vallen deze buiten de vergoede zorg en betaal je deze dus zelf (zie hieronder tarieven).


3. Annuleren afspraken

Het kan gebeuren dat je een afspraak af moet zeggen. Hoe eerder je dat doet, hoe prettiger, omdat er dan mogelijk nog andere cliĆ«nten gebruik kunnen maken van de tijd die ik voor jou/jullie gereserveerd heb. Als je een sessie korter dan 48 uur (2 werkdagen; voor afspraken op maandag geldt dus annuleren op vrijdag voorafgaand) of een deelname aan een familieopstellingendag korter dan 5 werkdagen van tevoren afzegt, of helemaal niet afzegt, dan zal (ongeacht de reden van annuleren) de gereserveerde tijd in rekening gebracht worden.

Annuleren/verplaatsen/afzeggen van een afspraak kun je doen via :
* het verzenden van een Whatsapp/SMS naar mijn praktijknummer: 06- 190 493 16
* het verzenden van een email naar: praktijkkleinessink@gmail.com.